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ABOUT

踊る人。
1987年大阪生まれ、愛媛の山育ち。緊張しやすく親に肩をもんでもらっていた幼少期、陸上長距離、合唱を経て20歳から踊り始める。舞踏を含む多様な日本のコンテンポラリーダンスの舞台に立つが、基礎不足を実感し27歳でオーストリアのダンス学校に留学。
しかし、2ヶ月後に膝を負傷。ダンスの基礎を学ぶためのカリキュラムをこなす中で怪我をし、学校側に「基礎が不足しているから」と言われた経験から、踊りの基礎について考え始める。踊りとは何か、運動とは何かと思考するうちに身体の構造に興味を持ち始め、テンセグリティ構造に出会う。”organic”な(=ヒトの身体構造にとって理にかなっていて自然な)動き方について、テンセグリティ構造を考察しながら研究するWS「からだ再発見ラボ」は各地で好評を得ている。
現在はノルウェーの北極圏の街ボーデを拠点に、フリーランスダンサー・ダンスメーカーとしてからだを再発見する日々を送っている。
横浜国立大学大学院Y-GSC博士課程前期修了。(哲学修士号取得)。

 Yohei Hamada (b. 1987) is a Bodø/Bergen based dance artist from Japan, who holds BA Liberal Arts in Yokohama National University, MA in Philosophy at the Graduate School / Faculty of Urban Innovation (IUI) at the Yokohama National University(2013).

Hamada recognises the body as a tool to rediscover dynamic systems such as earth, life and society, and the dance to rediscover relations, beyond Eurocentric dualism, between the systems such as self-body, body-object and human-nature. By referring interdisciplinary to the knowledge from mathematics, architecture, physics, anthropology, linguistics, martial arts and dance methods as well as the wisdom of daily life, he works in the performing arts field both in theatre and at site. Affordance and Tensegrity have been the key terms in his practice. His focus is around the Arctic-Baltic and East Asia regions, where different realities based on European and non-European cultures meet. Recently, he created Push Pull Matters (2023), a dance performance exploring the body-object relations referring to hand-working tools both in Norway and Japan. In order to find new thinking models for symbiotic and sustainable living, he is currently interested in non-dogmatic beliefs such as animism, and the diversity of technologies and cosmologies in each culture originated each myth, as the Chinese thinker Yuk Hui says.
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